KV:s konstskola, Göteborg, 1979-81
Hovedskous målarskola, Göteborg, måleri, 1984-86
Hovedskous målarskola, Göteborg, grafik, 1986-88
Stadshuskuben, Falkenberg 1989
Galleri Majnabbe, Göteborg 1992
Grafik i Väst, Göteborg 1992
Konstrummet, Dalsjöfors 1995
Galleri Hörnan, Falun 1996
Galleri Odinslund, Bollebygd 1997
Galleri Majnabbe, Göteborg 1997
Galleri Kilstorp, Falköping 1998
Falköpings kulturhus 2000
Galleri Gripen, Karlstad 2001
Galleri Karlsten, Tibro
Galleri Grappa, Hjo 2005
Galleri Majnabbe, Göteborg 2010
Bildkällaren, Falköping 2011
Skövde Allmäna Konstför,/Skövde konstmuseum, 2013
Grafik i väst, Göteborg, 2016
Galleri Majnabbe, 2020
Flamenska galleriet, Borås, 2022
Höstsalong Värmlands museum Karlstad, 1987,91, 93-97,2000,09
Vårsalong Liljevalchs konsthall, Stockholm 1987, 93
Grafiktriennalen, Konstmuseet, Göteborg 1989
4 x unga Värmland, Konstfrämjandet, Karlstad 1992
Micro: från A till Ö Galleri Colon Floby 1995
Nordisk teckningstriennalen. Skellefteå, Sundsvall, Moss, Mo i Rana 1995-96
Grafik i Väst, Filosofgangen, Odense, 1996
Migrationsutställning, Galleri Hörnan, Falun, 1996
Kristinehamnskonstnärer, Stadshuset, Hagfors, 1997
Älven Stenmagasinet, Säffle 1997
Kulturum, vandr.utst Div platser Skaraborg 1998
Västgrafiker, Grafiska Sällskapet, Stockholm 1998
Vårsalong Konstmuseet, Kristinehamn1999
"Ett fönster mot gatan" Falköping 1999
Skaraborgssalong Skövde Konsthall Skövde 2000,2008
Vingen Stadshuset Skövde 2001
Naket Falk. Kulturhus Falköping 2001
KRO, Skaraborg Sweden House Bryssel 2001
"Att tycka om män" Kulturhuset Falköping 2004
Teckning, Pumphuset, Mariestad, 2005
Dragonfly festival, Ekehagens forntidsby, Falköping, 2008,09,10
Högtrycksgruppen, Skövde konstmuseum, 2012
"Reflexioner", Lidköpings konsthall 2013
Högtrycksgruppen, Bildkällaren, Falköping, 2013
Konstliv Sjuhärad, Ålgården, Borås 2015
Konst åt alla, Ambjörnarps bygdegård, Tranemo 2015
Konstliv Sjuhärad, Glasets Hus, Limmared, 2019
Konstliv Sjuhärad, Wärenstams konsthall, Borås, 2020
Craft Days, Galleri Majnabbe, Göteborg, 2021
Göteborgs konstmuseum
Statens konstråd
Kommuner och landsting
Konst åt alla
KRO
Göteborgs Konstnärsklubb
Borås konstgrafiska verkstad
Grafik i Väst
Konstliv Sjuhärad
Arbetsbidrag, Bildkonstnärsfonden 1990, 93
Suveränt tecknade bilder med känslouttryck som förbluffar och berör
Färgstark surrealism blandas med subtila känslouttryck på Flaménska galleriet. Inger Landström möter två konstnärskap som både kontrasterar mot och kompletterar varandra.
Pia Josefson och Jan Peter Dahlqvist är ett konstnärspar som arbetar på ett likartat sätt - intuitivt, detaljrikt och med stor hantverksmässig precision. Ändå är det inga som helst problem med att skilja deras arbeten åt, även om de hänger helt blandat som nu i Flaménska galleriet.
Pia Josefson är berättaren, vars tydliga, skarpa linjer skvallrar om hennes balegrund som grafiker. Allting handlar om människor – inte om speciella personer utan om känslor och attityder, ofta rädslor av olika slag.
Del kommer sig av att hon upptäckte hur mycket osäkerhet och rädsla det fanns hos många människor omkring henne och hur begränsade deras liv blev av detta. Hon började googla på fobier och fann 643 stycken, alla noggrant dokumenterade med utförliga fallbeskrivningar. Det triggade igång hennes fantasi och resulterade i en mängd bilder och broderier, här till exempel teckningen ”Acaropbobia” där en ung kvinna med insektsskräck går på skogspromenad helt invirad i ett finmaskigt nät.
Jag blir förbluffad över alla skiftande känslouttryck som går att läsa ut av de suveränt tecknade bilderna där också humorn sipprar fram som ur ett underliggande varmt flöde, särskilt på temat manligt – kvinnligt. Likaså i den lätt absurda serien med ett antal ovanligt jordnära skyddsänglar i febril verksamhet.
Att döma av målningarna i det yttre rummet skulle man kunna tro att Jan Peter Dahlqvist är en hängiven konstruktivist - det strålar ut en kraftfull energi ur de strängt geometriska kompositionerna som mycket påminner om den tidiga modernismen i början av förra århundradet.
Desto större blir överraskningen när jag kommer in i de övriga rummen och möts aven totalt annorlunda bildvärld: fri och nästan svävande i sina virvlande utflykter i ett fantasiland som ibland verkar vara en prunkande djungel, ib land ett korallrev fyllt av märkliga organismer. De läckra små "profana ikonerna", har en stark lyskraft i sin harmoniska färghantering, medan stämningen skruvas åt och blir vassare i exempelvis den tydligt surrealistiskt betonade "Moment".
Inger Landström, Borås tidning, 10 mars, 2022